Saturday, June 28, 2008

home, where my heart is..

call umah tdk. cubaan kedua slepas cubaan petame gagal. tade org kat umah upenye. pegi kenduri kawen. huhuh.
biler call mak tros cakap.

"lagi 23 ari nak balik la..."

huuuuu..... sedeyh2! mak da countdown dah tggu anak die sorg nih balik. seyes. saye sindrik pon xde la countdown lagik. huhuh...mahu pulang segera~ sobsob..

dah gembire cket bile pas call mak ;D
dah cite dah sumer bende. semangat kembali pulih sedikit. :D

"xpayah pk bende lain. pk pasal periksa jer. bace buku elok2. mak sentiasa doakan."

yer, saye tawu mak abah dan sume org sentiasa doakan. itu lah yang menjadi semangat saye untuk menghadapi exam nih. =)
yosh! noure perlu kuat! hadapi peperiksaan dengan tabah!
dan pulang ke malaysia dengan gembira!!

parasito exam? tataw la nak kate. so many mistake i have made. let bygone be bygone. doa dan tawakkal. rezki tuh sume Allah yang bagi. kite xboleh nak mengeluh. peringatan untuk diri sendiri sebenanye.

next is histology on tuesday. pray for me.
strength is nothing more then how well you hide the pain.

Friday, June 27, 2008

homesick..

daku mahu pulang.
hampir menitis air mata ni.
daku hanya mahu pulang ke rumah...

tabahkan lah hati ku ya allah.
Kau permudahkan lah segala urusan kami..

T___T

Wednesday, June 25, 2008

my dear kak long....

this is a scheduled post. mean , the tyme that written in the post is actually not the real tyme when i write it.. jus, i want it to be published on that tyme. =) studying mayb. :P


anis nak wish.
epy birthday!
wah!
kakak da 24 taun. wuuuu.. da tue ek.. xsangke da besa sume orang.
diba da 22taun. anis baru dah 20 taun. alip da 18 taun. wani da 13 taun. huhuhu...

smoge panjang umor. dan murah rezki. =)
hidup dengan gembira dan sejahtera hendaknye di sampai insan2 tersayang.
*ucapan macam org tue*
adiah? err.. suh abang ipar belikan la ek. hohoh...

kak, anis nak blouse.ehehe...jgn lupe carikkan ek. :P
ckp awal2 xpe kot. lalala.
plan bercuti jadik ker? i follow jer. huhuh
anis ngah exam nih.
doakan yeh...
kalo sempat seblom balik nt utk g asfour tuh anis suh la masok duet bgtw yek.
acik msg semalam. suh bawak ole2 tuk die. hahaha...

smoge cepat kawen supaye anis dapat balik msia free.hohoh.
u are the best sis i ever hav!
syg kakak. muah! =)

*sile lah terharu. haha.. *


Tuesday, June 24, 2008

rase bersalah..

saye rase bersalah menimpa2 dalam diri. sebab itu saye mengonline skejap utk mencampakkan segale ketidaktenangan ati dalam blog nih.

semalam semase ngah melepak2 ngan rerakan sambel dok soal2 pharma tah cene leh lak terkutuk sorg hamba Allah nih. yer. dihantui rase bersalah. perlu tuk meminta maap. tp tataw cene. haih

kemudian di malam ari anak bawab tuh pulak dtg mengacau. dtg nak bagi baki duet jer pon. tammo kasik tros lak tuh. pastuh dok mintak amende tah. xpaham. haish... las2 g marah die. pakse die bagi duet tuh. dan tutop pintu tros. heh. seplo menet kemudian. "kesiannye budak tuh kene marah" ...
bersalah dtg lagik haih...

tdk pulak tersensitif lak ngan seseorg tuh. xlame kemudian. rase besalah. xjadik la merajuk. :P hahah...

dan baru sebentar tdk. bersembang2 dgn membe. terkutuk lagik sorg hamba Allah nih. haish... bukan la kutok. cume mengeluarkan rase ketidakpuasan ati kepade beliau. kemudian,, rase besalah dtg. haih. perlu mintak maap. tp cene? xkan tetibe lak nak ckp "y****, aku kutok ko semalam. sori ek." erk. da la xpenah pon ckp ngan mamat tuh. opss... hahah.

yer, saye rase besalah atas kate2 saye. tammo dah kutok umpat kate xsuke orang laen. kiter sumer bukan sempurna pown.
saye mintak maap yer sume org. nak exam nih. tammo la result efek sebabkan bende tuh. =(
tp biler kiter buwat salah kat manusia. hanye manusie itu la yang dapat memaafkan kiter kan. wuuu..

esok pharma oral exam. next saturday lak parasitology. pray for me. =)

Saturday, June 21, 2008

lazying around.

saye malas nak study malam nih. jadi saye mahu membuat tag dari ain. ngehehe...

1. The most recent picture of you. Where was it taken, when was it taken and who took it? How was your mood?


mase perasmian mara hostel alexandria by menteri pembangunan usahawan dan koperasi. sgt busan ketike ituh.. mendengar ucapan beliau. huhuk.. taken by me! hahah.

2. A picture of you with a friend. Who is this friend? How did you meet him/her? How long have you known him/her?:

me with izzah. or bolat la name manje. hahah... knowing each other since form one. deskmate in mrsm pendang. then again. my deskmate for 2years in mrsmserting. wah, we have been friends for 7years. friens are flower that never fade. =)


3. A picture of you with your spouse/partner. How long have you known each other/been married/been going out?

tiade gamba kontroversi. harap maaf. :P knowing each other? emm. 2years? heheh.


4. A family picture:


the only complete picture of us in my laptop. yang laen sumer xcomplete. adoih. 2006.before fly.



5. A picture of you making a peace sign:
geler semangat buwat peace tuh. hahaha!


6. A picture of you making a yo dawg sign:
i dun think i have this kind of picture. lalala...

7. A picture of you in your Halloween costume:

sowi. dun have any.

8. A picture of you on holiday. Where was it?

luxor aswan trip. cruising along nile. cool. =)

9. A picture of you in your workplace/school:

i am during PBL presentation. :P oh, it was about physiology of HCl secretion.


10. A picture of you in a weird or random place. Where is this place? Who took this picture?

in the middle of nowhere. no lah at ramsis station, cairo. taken by kay. ape motif tgkap gambo nih pon tataw la. hahah.



11. A picture of you on stage:

dun have any. org laen atas stage ade la.. nak? malas nak upload. hehe

12. A picture of you playing sport:

lari dalam plastik sampah guni juge sport bukan? :P

13. A picture of you with a celebrity:
ahhaa.. now i know why i take the picture. to fill up this tag. haha. ain, same la pic kiter. heheh.. :P

14. A picture of you drunk:

nope. nope. will never have that. it prohibited lah.

15. A picture of you looking mad. Why were you mad?Who took the picture?

weyh.. not ready yet laaa.....adeih! mad laa sgt tuhh.. hahah

16. A picture of you looking sad. Why were you sad?

sad ker ek? entah. tataw la nak describe gamba nih cene.


17. A picture of you looking WEIRD. Why were you looking weird?
while i want to take a look at my camera. yalah.. we hav waiting so long for the snap. but then it happen. hahah..

18. A picture of you wearing something strange:
beyl big sun glasses.both. hahah. sengal. ok2, allow you to laugh at me.


19. A picture of you wearing formal:

formal. it is normal for me wearing that normal cloth.


20. A picture of you wearing a swimsuit:

%*&*^#$@

21. A picture of you wearing PJs:

lalalala....

22. A picture of you with an animal:
red sweater hugging the dolphin. :P

23. A picture of you eating or with food:

warning. do not look at the plate. :P

24. A picture of you in black and white:

edited long tyme ago. like the pic though.

25. A picture of you with shoes,where?:
look carefully the shoes behind us. in front of nike outlet. green blaza plaza. jus a co-incident. heheh

26. A picture of you with your eyes wide open:
the widest that i found.

27. A picture of you reading,what book?where?:
me reading physiology book while waiting community medicine class to start at convention centre. wah! rajin2!

28. A picture of you with your best cousin:

my notty little kazen.amsyar. cant wait to meet him soon! :D


fuhhhhhh!! geler penat buwat bende nih. 2hours okeh... adeh. i shud start to study again. tomorrow. now, i jus need to sleep. nyte kawan2.. :D

my next paper is pharmacology on tuesday. pray for me. =)

then it over! :D

waaaaaaahhhhhhhhhhh....
biler abeh biochem written and oral
ibarat separuh beban exam da abeh!!
alhamdulillah. :D
ade jugak bebrape soklan da salah dah. wuuuu...
so far, i think it was better than last sem.
it was not biochemisery anymore.

Starting from amino acid, how the following biologically important compound are synthesized :(by using equation, enzymes and co enzymes, formulae are not recommended)

3- Taurine (1 marks)

surrender for this question. the only things i know is it derives from cysteine which can form bile salt. huuu.. =( hope soklan laen ok dan hope result jugak ok. bismillahi tawakkaltu alallah. =)

8paper to survive. da macam spm pulak. spm pon tade oral tuh sume. huhuk. gudluck rakan2. =)


"noure, semalam saye da denga dah bunyik ayam tuh" kate noni.
"hahhahahaha"

kate orang yang baru nak exam.
"bangun2! dah pukol seplo..."(mean 10 am)

kate orang yang baru abeh exam.
"alaaa...baru pukol seplo.."

dush!


Monday, June 16, 2008

curiousity.kills.the.fowl

"noni kamu ade denga x bunyik ayam bekokok memalam?"
"tade pon. xpenah denga rase.jangan kamu sorang yg denga dah la.."
"erk.."

"kay, kamu ade denga x bunyi ayam bekokok memalam?"
"ade la jugak denga...kekadang"
"haha. sebaek kamu pon denga. ingat saye sorg jer denga"

oh.... hairan yerr... bagaimane boleh kedengaran bunyik ayam berkokok dengan sgt jelas hampir tiap malam dari tingkat 8 yang apabila memandang ke luar hanyelah kelihatan parabola-parabola di atas bangunan.. siang pon kekadang bunyik jugak. dari mane kah? erp.. jiran membela ayam? musykil.

Saturday, June 14, 2008

everything so blurry.....

parasito-oh-parasito....
8am-12am.
nematodes.
18 menatang kesemuanye.
geograpical distribution. habitat. morphology. life cycle. pathogenesis. clinical picture. diagnosis. treatment and prevention. fuh!

blurred vision. tayah amik anti-cholinergic drug pon da dapat side efek die. huhuk.

--------------------

mari blajar bahase! :D

since noure mencampak laptop jauh2 ketika study. jadi apabile ade pekataan yang tidak dipahami tepakse la membuka KAMUS DWIBAHASA oxford fajar edisi ketiga. menyelak2 muke surat secare manual. urghh... tetibe trase laptop amat penting ketika blaja. hahah.

guess what i have found.

bijou : comel dan molek ..petame kali jumpe. seyes!..
bile : hempedu ..erk, trase pelik pule.hahah. what if bile salt? garam hempedu? hahahaha...
biochemistry : kimia kaji hayat ...errr,bukan biokimia ker? same ek?
biodegradable : terbiodegradasikan ...oh, teringat iklan kat fly.fm. hahah.....

i was surprised with the meaning of word below.

bilharzia : bilharzia, penyakit dalam darah dan pundi-pundi. .....erk.pundi?.hahahaha... bilharzia is actually a parasitic disease caused by several species of Schistosoma. atau di dalam bahase melayu. penyakit parasit yang disebabkan oleh beberapa spesis schistosoma.. begitu adekah? :P



perlu sambung study. it now trematode tyme!8menatang kesemuanye. termasuk la encik2 schistosoma itu. huhuh.
gudnyte!

Wednesday, June 11, 2008

dingdong!

few days ago.....

noure : kene stat amik caffein blk nih
noure : heheh
mr : kang jd cam arituh
mr : bahaye la
noure : tataw cene nak bagi betenage sket bdn nih
mr : takboley2
noure : haih
noure : lembiiik jer ghase skang nih
mr : bnyk minum air masak
noure : ermm
noure : abeh tuh
mr : beli air mineral bnyk2
mr : pastu minum la
noure : hmmm
noure : yela2
noure : air kosong bleh bagi tenage ker?
noure : heheh
noure : mcm nescafe?
noure : :P
mr : bg segar
mr : nescafe lg power
mr : tp tak elok

arituh yg dmksdkan ialah semase exam sem lepas. sangat xsehat ketika exam biochem .disebabkan byk sgt amik caffein.wuu.. pengalaman pahit. =(

yer, noure mendengar kate anda. less caffein intake. psst....noni pown pelik noure membeli air mineral.hahah.

samat study rakan-rakan. dun miss me. ohh, noure bukan la sorang yang pemes utk dirindui. yala2. i noe already.....

Sunday, June 8, 2008

bubbye

as the exam is coming right away.
gonna run be away from him my laptop.
tyme to study hard.
i dun want myself to get hurt by someone's coldness
pray for me frens.

Saturday, June 7, 2008

haywire

dengan suke cite mengumumkan bahawe..
elaun pelajar-pelajar MARA akan naik almost 100% mulai april 2008.

worh! macam xcaye jer! heheheh.. alhamdulillah.
ohh.. tetibe sorg mamat kat us nih nak blagak gak elaun die naek.. tayah kooot. nak compare us ngan egypt nih.. jauh panggang dari api weh! erk.. btol ker?

........ok..now i am stuck with his story in US.... sigh.

.....................................

still... melayan mamat ituh bercerita.. haih... how i can stop him eh??? huuusuicide..

akhirnye........ abeh pon."da azan maghrib. nak solat n study" hehehe..for god sake. i didnt know him. mayb fren to fren of mine. how he can b in my ym list? unresolved mystery.

then another story..
today is our last lecture for 2nd year!! wuuu....
noure besiap awal! erk... bgn xde la awal. mcm bese jer :P tp pelik jugak cene bleh tersiap awal. xde la semangat nak g last lecture tuh tp i have nothing to do. da puas ngadap tenet pepagi tuh. hahah...
then biler noure yang selalunye the last person siap da siap dan menunggu org laen bersiap. si Kay start to gelabah. hahaha.... ingat da lambat ler tuh. heeeyyy... stil early maaaa....serious!

maka sumer org pon besiap awal. dan ke klas awal.hahah..
then they blame me lah pulak bersiap awal sangat.. sengal lah housemate ku inih. hahahhaaa......
yelah2..pasni akan jadik org last siap... baru la dikatekan normal. :P

perasmian mara hostel alexandria.


Thursday, June 5, 2008

i am..?

i know la we are now in GIT block. amat sesuai kah daku menjadi gastroenterologist? erk. musykil sedikit. hahaha.... yela2, suke la jugak pasal peptic ulcer, crohn's disease, colorectal carcinoma. meckel's diverticulum jugak name yang menarek. dan soo much more.. parasit2 dan mikrob2 blom masok lagik tuh. adeh!. maaf la yeh. saye akan troskan niat suci murni saye utk menjadi cardiologist. hu uhheeee....... ranking number 8? erk...

ahahahaa...hoho apekah?? mengape dr cuddy lak. ngahaha... alaaa.. nak wilson.. terlebeh 1 point la pulak. adeh...

for the new season. i like kutner. heheh.. dun ask why :P

Tuesday, June 3, 2008

mempromote? heheh

free download
free download

lagu in best. =)
about the song? cick here.




Hold on brother hold on

The road is long, we're on stony ground
But I'm strong, and you ain't heavy
Oh there's a misspoken truth that lies
Colors don't bind, oh no
What do they know? They speak falsely

Here in my home
I'll tell you what it's all about
There's just one hope here in my heart
One love undivided
That's what it's all about
Please won't you fall in one by one by one with me?
(Fall in~ Fall in~)
Fall in with me
(hmm ... fall in~)
Fall in fall in fall in with me

Push back sister won't you push back?
Love won't wait, just keep pushing on
Yes I'm strong, you ain't heavy
Oh don't you worry about that ...
What we have shadows can't deny
Don't you know it's now or never?

Here in my home
I'll tell you what it's all about
There's just one hope here in my heart
One love undivided
That's what it's all about
Please won't you fall in one by one?

(dududududududu....)

(Bahasa Malaysia)
Bertubi asakan berkurun lamanya
Hati ke depan mencari yang sayang
[Years of fears and years of tribulation
The heart keeps searching for that endless devotion]

(Bahasa Mandarin)
手牵手大家一起走,我们代表国人开口未来就没有丢走
shou qian shou da jia yi qi zou, wo men dai biao guo ren kai kou wei lai jiu mei you diu zou
[Hand in hand we'll march like blood brothers
I speak for my people, hope we'll find peace forever]

(Bahasa Tamil)
இந்த பயணம் பயணம்.. என் வெற்றி தாகம்,
அந்த கனா காலம்.. நம் வெற்றி ராகம்,
நண்பா.. நண்பா..
inthe payanam payanamm yen vettri thaagam
anthee kaana kaalam naam vetri raagam...nanba nanba
[May the road ahead quench my thirst for success
May the road behind echo a song of the blessed]

(Bahasa English)
Yes I feel it in my bones, so I will let it be known
No matter where I roam this is home sweet home

Sing!

Here in my home
I'll tell you what it's all about
There's just one hope here in my heart
One love undivided
That's what it's all about
Please won't you fall in one by one by one with me?
(yeah~ Yeah~)

Here in my home
(Here in my home)
I'll tell you what it's all about
(I'll tell you ...)
There's just one hope here in my heart
(one hope! one hope yo!)
One love undivided
(aa~ one~)
That's what it's all about
(That's what it's all about~)
Please won't you fall in one by one by one with me?

Here in my home
(Here in my home~)
I'll tell you what it's all about
There's just one hope here in my heart
(one love one love one love ^^)
One love undivided
That's what it's all about
Please won't you fall in one by one by one with me?
(clap clap clap woo~ i love you man)

download song here
download video here

Monday, June 2, 2008

campor-chart...ohhh, exam lagi 19hari~~~~

parasitology prac exam.
i need to memorize all those 55 slides and jar which consist of eggs, scolex, mature segment,snails, gravid segment, larva, microfilaria, male and female worm, leaf like worm, worm in muscle section and bla...bla...bla....bla....

geler byk weh!

but only 10 spot jer during exam. erk. 1 egg, 1 jar, 1 snails and the rest yang bermacam2 itu lah. fuh!
but alhamdulilah. =)

today and tomorrow, my big-big family is having their-or-our? family day at PD. a bit frustrated. my 2nd tyme not joining them on family day. agak sadis di situ. huhuk...

no no no!!!

my leg hurt. not leg. thigh lah. i feel the pain all the tyme.
what shud i do? tears

exam schedule was out. i like the schedule though. membuatkan kemalasan study menular kembali..adoih!

my primary school friend call me today.he is the one in cairo studying bahase arab at university al-azhar.told you before. after i msg him yesterday la and he didnt reply pon. he called when i was in that super noise tram on my way home. adoih. las2 kene call die balek. heh. yer, i was about to call him if he didnt reply me. it nothing lah, jus i need his help to find me some stuff for my mom. since i am geler bz nak exam skang nih. and since my mom has asked me many-many several tyme to msg him.adoihlaaa.. anyhow, nice talking with him. stil having his exam. [read:my mom told me before he is busy for exam]. hope he's doing well. =)

house season 4. geler bes! a must watch series.

ja!

Sunday, June 1, 2008

exam?

berikanku semangat!

exam is just around the corner.
saye perlukan semangat untuk study.
tolongggg!
waah
saye serious lah!

org yg dirasekan dpt memberi smgt kdg2 xdpt pon buat kite semangt.kenape yeh?cene nih?? haih.. =(