Thursday, March 12, 2009

di kegelapan malam.

selamat tengahari!
aku sedar-sedar jam menunjukkan 12.09 pm. dan selang beberapa minit kemudian azan zuhur pon berkumandang.
lalu aku pon mendudukkan diri tatkala mendengar azan. trus dah xboleh tido. tapi jangan harap la aku nak membuang comforter nih jejauh. syok woooo.... :P

untuk pengetahuan, aku tidur selepas subuh ye pagi tadi. pukul 5 am. tidur antara waktu subuh dan zuhur. apekah? abih la terganggu circadian cycle aku. jenuh nak betulkan balik bila dah stat kelas nanti.

apa aku buat sampai tidur lepas subuh? tak buat apape pon wey. aku tak boleh tidur!!!! cis2. tak mengantuk lansung. satu rumah dah gelap gelita. aku hanya ditemani cahaya laptop. mengadap la laptop sepanjang malam. dia pon sanggup mengorbankan dota seketika untuk teman aku. huhuh. dahhh, dia yang suruh aku tido lepas subuh pon. tapi serius tak mengantuk. ni mungkin gara-gara aku mandi kol seblas malam kot. segar terus. heh

bila dah pukul 4 tuh kelaparan juga memuncak. aku nak makan megi tapi tidak lah berapa berani nak keluar bilik pergi ke dapur. heheh. ini gara-gara cerita-cerita hantu yang baru didengar bebrapa hari lepas la nih. haih. lalu dalam kegelapan aku mencapai biskut munchy's LEXUS keluaran malaysia yang dibeli di Alpha Market Green Plaza dan makan satu pack. masih rasa nak makan lagi lalu dalam kegelapan aku keluar bilik dan mengambik toaster di ruang tamu dan angkut dalam bilik. yer, kami baru beli toaster kelmarin. sedap rase nye bile makan roti bakar kat mansurah aritu lalu masa kami membeli-membelah kat carrefour aritu ternampak toaster dan terus membeli. hehe.
aku bakar sekeping jer roti sebab dah nak tidur tammo lah makan banyak-banyak. roti panas-panas disaluti choc spread sangat sedap.

lepas abih makan terus rasa mengantuk. tertidur bersama chibi yang baru muncul. chibi sedap sungguh tidur kat tangan aku ye. tersedar bunyi azan. itu bukan azan subuh lagi. itu azan mengejutkan orang untuk ke masjid. err. mungkin kot. aku menuggu dengan tabah azan subuh. sampai aku tertidur lagi. dia pula dah start bermaen dota balik.

dan tidak lama kemudia azan subuh berkumandang! lepas abis jer azan aku trus berwuduk dan solat dan tidur dengan lena nyaaaaaaaa... huhuh...

aktiviti hari ini. berkemas bilik saja. tu kay ngan bz mengemas buku2 beliau. i'm on my way! heheh. kalau turun bawah, nak beli apple dan membuat apple pie. semoga menjadi lah.

5 penyebok:

k h a i r i y a h said...

teringat Munchy's Haida. xgune tol minah itu tipu aku. kao dan ain juge same!!!!!! haha...


hurm, nape rjin nk kms uma ek. xpyh la kms.

ain_dira said...

hahahaha..ko caye khay time kitorang btau bapak haida toke munchy?? adei.. lawak btl..kiki

rajen amat minah ni update blog!!

noure said...

khay aku pon teringat haid a jugaaakk. hahaha.. xsangke yer kao pecaye sungguh2. aku rase sampai abis skola kan bru ktorg bgtw. hahahah

ain, name pon cuti tade bende nak buwat. updet la blog. ehehhe..

Cik Duktur Paan MD said...

weyh itu azan kejut tahajjud ah.
azan subuh de delay lama ngan qamat sbb nk tggu org bgn siap2 gi subuh.

btw, gila best toaster! (wlupon aku xmkn roti sgt haha)

noure said...

ooooooooo..ye ker. heheh. xterpikir la pulak. nerrr.nampak sgt laaa xpenah tahajud kan. huhuk.

bes ade toaster. di kala lapar. sumbat jer roti dan makan panas2. nikmat gile weh! saje nak bagi ko jeles. haha