Wednesday, May 6, 2009

penuh beraktiviti sepanjang hari

kan semalam aku lapar nasik.
hari ni setelah merengek-rengek kat farahin nak makan nasik akhirnye die ajak makan kat umah die. hahaha. makan tengahari ye. mesti la ewa pon ade skali. ade projek nak buwat. hoho. so after lecture terus pegi umah die.
first thing to do is makan nasik lauk ikan sambal. sedap2. aku ngan ewa dah macam manusie kebuluran je. hehe. lantak la yang penting aku dapat makan nasik! hehe.

pas makan nasik sambung pulak makan roti ngan tuna. hehehe. kene la isi perot bebanyak sebelum mulakan projek kitorang!
makan tuna sambil tengok nabil raja lawak tuh. T_T
tetibe leyl nak datang jugak. ade projek jugak nak buwat. huhu.
pas leyl datang mulekan projek pertame. yosh!

projek kami hari ini bertajuk KUIH BULAT! never heard of it? me neither. hehe.
sangat curious ok. so walopon mase odw nak gi umah farahin die tetibe nak wat pengat pisang aku tetap nak die wat kuih bulat die tuh. siap kene gelak lagik oleh meke aku semangat sangat. adeh.

hehe. kuih bulat tuh ala2 kuih buah melaka je. dibuat juga dari tepung pulut tapi dikukus dan disumbat juga santan jadi cam kuah. errr. mungkin macam badak berendam? haha. sume kuih pon aku tataw la wei! makcik farahin membancuh adunan dan anak-anak beliau aku, ewa dan leyl dok membulat2 sumbat gula dan buh dalam bekas. sampai laaaaa abehhh. penat. penat. serius penat. ewa gigih membulat2 leyl dok curik tulang. haha. aku pon same je la ngan ewa. eh. leyl2. hehe.

sementare tuh farahin dok memulekan projek yang kedue. LASAGNA! nyum nyum. yer, tuh yang leyl nak buwat tadik. die bawak sume barang2 farahin yang masak. quite complicated though. ikot sebijik2 berdasarkan resepi paan bagi. buwat-buwat-buwat. pastuh gi tengok bride wars. eh tuh ke tajuk die? tinggal lah farahin yang tetap setia ngan lasagna nye. hehe

dipendekkan cerita. masaklah sume bende. makan lah sume bende. waaaa. gile kenyang aku arini. kuih bulat kenyal. haha. sedap. suke gak la. lasagna pon sedap. membuatkan aku tringat lasagna mase makan kat turkey aritu. huuu. sedap nye weh!

bile nak dekat senja baru menapak balik. dah kenyang. ok, gas pon da ade kat rumah. hehe.

hari ni banyak gile kot makan! oh, sukeeeeeeee...

6 penyebok:

zura said...

piccas pleaseee? apa barang citer takde gambar ;P

z a w a n i b a d r i said...

noure dan makanan ibarat irama dan lagu sudah!
ak sgt fobia tgk makanan skrg sbb asyik skit perut jekk :((

Nurul Izzah said...

oit makn je ko tau ek???

zarf_iera said...

alah..kowg caye la cite si noure ni.
citer nk gah..pdhal mkn cam semut mkn.
knon je cter cam mkn byk gile..
hahahaaha....

noure said...

zura, malang tidak berbau. aku xamik gambo pong. enpon pi mane tah time tuh. huhu.

wani, lorh. siannye. huhu. makan bende bekhasiat je yerr.. hehe

bolat, jeles kah? haha

zaf, sengal zaf. serius aku makan banyak. hahaha. adeh. ramai saksi dan tukang kutuk. haha

k h a i r i y a h said...

makan je kao. ye ye la ko tlg meke msk. tah2 ko senang lenang. tgk tb, movie ke, dll. projek pon tertido agknye. sbb da bulat. hehehe.. ye x???????????????