Sunday, January 2, 2011

pendatang izin tanpa dokumen

dah berbulan bulan aku jadi pendatang izin tanpa dokumen. semenjak kembali ke mesir haritu la. sampai je terus passport kene rampas. oppss, kena hantar untuk dihentak cop visa setahun. dah la baru renew, tak puas lagi aku bermanja-manja ngan passport baru aku tuh dah dipisahkan. bermanja-manja di sini bermaksud menghapal nombor passport serta melihat gambar passport yang comel dan dewasa. hahahaha. bukan saja passport baru, passport lama pon kena hantar skali. tuh tak kesa la kan. dah tak guna pon.


sampai sekarang passport masih tak dapat lagi. T___T dah la tak ingat no passport baru. tak salin pon no passport harituh. ha harituh nak beli tiket airasia tergagau gagau mencarik no passport. nasib baik adeeeee. huhu

dah nama dok kat luar malaysia, orang tak pandang kad pengenalan malaysia tuh la weyyyy secantik mane pon kad tuh. ic aku renew harituh, tak sempat nak siap masa aku balik. erk, mak da amik ke belom ic yekkkk???? bertahun tahun ic jadi perhiasan wallet je. nasib baik tak lupa lagi apa nombor ic. hehe

berbalik kepada passport, apa yang menstresskan sikit apabila sampai sekarang tak dapat-dapat lagi, nak keluarkan duit kat bank pon tak boleh. ye, memang la guna ATM je. tapi kalau nak kuarkan duit dolar kene kat counter la dapat dolar terus melainkan kau cucuk kat US. kena kuarkan sebelum hujung bulan satu nih sebab nak gi membayar hutang tiket kat rerakan. malas la nak tukar genih ke dolar, rugiiiiiiiiiii!!! tolong lah passport dapat cepat. dah la bank tuh jauhhhh. kenapa la berpindah tempat jauh sangat bank oi. hadeh.


oh passport, I MISS YOU!

6 penyebok:

DAUD said...

encik polis,
tangkap ini orang...

ayeen said...

ade istilah PATI x kat sana? haha. mgkin gmbr ko sgt comel smpi org xmo kasi blk.

k h a y said...

haha kau call la org tu tny.

kng dia simpan bt pekasam naya jo.

=)

Anonymous said...

noure..sabar ye..ntah bila p.cik tu nak cop..kena tunggu lps coptic krismas plak kot baru nak ada progress katanya.. tmbh2 kes kat cd bisyr tu kan, doa2 la cpt siap..

k.nawar

noure said...

kak nawar! saye xsangke kak nawa bace blog saye nihhhh. hehehhe. no worry, ok je lagi nih. hehe stress sikit je.

noure said...

kak nawar! saye xsangke kak nawa bace blog saye nihhhh. hehehhe. no worry, ok je lagi nih. hehe stress sikit je.